Nog ruim 1 maand en dan bestaat webanalisten.nl 2 jaar. Sinds de lancering op het webanalytics congres op 29 mei 2008 is dit onafhankelijke platform snel uitgegroeid tot de Nederlandse (en aan de bezoekcijfers te zien ook Vlaamse) thuisbasis voor alles dat met webanalyse en conversie optimalisatie te maken heeft. We zijn trots dat jullie met zovelen onze content lezen en ook meeschrijven. In de groei zijn er mooie samenwerkingen ontstaan met onder andere Twinkle Magazine en Marketingfacts.nl, maar ook op praktijkgebied met bijvoorbeeld ABN AMRO.
Waar we in de content in mijn ogen goed gegroeid zijn is er op functioneel gebied op het webanalisten.nl platform weinig veranderd. Ja, ook wij hebben een aantal social media functionaliteiten geïntegreerd, maar meer dan een aantal standaard updates is er niet veel gebeurd. Het design is zelfs volledig ongewijzigd gebleven. Het is tijd voor een flinke update, een redesign… en daar gaan we vanaf vandaag mee van start.
In het redesign beginnen we natuurlijk bij jullie, de gebruikers van dit platform. Om beter te begrijpen voor wie we het doen en wat jullie doelen en wensen zijn is er een lezersenquête opgezet. Het invullen van deze anonieme enquête duurt 5 minuten.
We willen je vragen nu aan deze enquête deel te nemen.
Designpartner: CLEVER°FRANKE
Op zoek naar het juiste bureau om webanalisten.nl naar het volgende niveau te krijgen kwamen wij Thomas Clever en Gert Franke van strategisch en grafisch design bureau CLEVER°FRANKE tegen. Na een aantal gesprekken zijn wij (Reinout en Ton) er van overtuigd geraakt dat zij de juiste personen zijn om onze visuele identiteit vorm te geven en het nieuwe design van webanalisten.nl neer te zetten. Beide heren hebben een voorliefde voor datavisualisatie (bekijk hier de portfolio van CLEVER°FRANKE) en dat past natuurlijk wel erg mooi bij ons vakgebied.
CLEVER°FRANKE is de hoofdaannemer van het webanalisten redesign traject en zal naast met Reinout en ondergetekende kunnen spiegelen met Anouschka Scholten, user experience expert en partner van Online Dialogue voor de juiste vertaling tussen design en weblog / webplatform functionaliteit en gebruikersgemak.
Ontwikkelpartner: Freshter
Voor de ontwikkeling van het nieuwe webanalisten.nl platform is wederom gekozen voor WordPress als CMS. In plaats van dat we weer zelf gaan knutselen zijn deze keer de experts van Freshter aangehaakt voor de vertaling van de designs en gewenste functionaliteiten naar templates en techniek. Freshter bestaat uit online specialisten Anne Jan Roeleveld en Mike van Hoenselaar. Dit zijn experts waarin wij alle vertrouwen hebben dat het platform degenlijk, search engine proof, technisch snel, volgens de nieuwste mogelijkheden en voorzien van alle belangrijke hedendaagse blogfunctionaliteiten wordt ontwikkeld.
Ontwerppartners: jullie: de gebruikers
Over traject wat wij gaan doorlopen zullen we regelmatig op webanalisten.nl publiceren. Het is immers een prachtige praktijkcase en daarnaast krijgen we graag jullie feedback en input over gewenste functionaliteiten, usability en een conversie proof platform waarmee we de volgende stap in volwassenheid kunnen maken. Doel: nog meer het webanalyse en conversie middelpunt zijn en daarmee elke gebruiker zo goed mogelijk helpen bij het verrijken van zijn of haar kennis op dit vakgebied.
Vul dus ook zeker de enquete in!
Reacties (7)