Zojuist is een aflevering van Zembla uitgezonden met als onderwerp “Zo wordt Nederland Europees Kampioen”. Zembla heeft de Rijksuniversiteit van Groningen gevraagd om een analyse te maken van 60 interlands waarvan 40 van het Nederlands elftal. Het onderzoek werd gedaan door 3 bewegingswetenschappers en zij legden alle acties vast van de bekeken teams.
Wat heeft dit met webanalyse te maken?
In feite doen ze hetzelfde als wij ,webanalisten. Ze verzamelen data, leggen het vast, halen er een systeem overheen en komen zo tot de ideale opstelling (lees website) met als “call to action” –> “maak een goal”
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat analyseren analyseren is; of dat nou om webstatistieken gaat, voetbalwedstrijden, autoverkoopcijfers of……………..
Zembla link: http://zembla.vara.nl/Voorpagina.1975.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=6175&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=9c935298dc
Systeem: http://www.de5eman.nl/index.php
Reacties (3)