Voor de 4e maal wordt op 2 juni 2010 het Webanalytics Congres gehouden. Dit jaarlijkse event is uitgegroeid tot het belangrijkste congres in Nederland over webanalyse en conversie optimalisatie en webanalisten.nl is dit jaar de content en media partner van het congres. Dit houdt in dat wij dit jaar ons hebben mogen buigen over het tot stand brengen van een mooie mix aan praktijcases, keynotes en paneldiscussies. Doel van het evenement is inspireren, branche ontwikkelingen laten zien, inzichten meegeven en natuurlijk netwerken. In dit artikel een overview van de programma onderdelen, een verloting van 2 congreskaarten en een kortingscode voor webanalisten.nl bezoekers.
Het programma bestaat dit jaar voor het eerst uit 2 dagen. Op 1 juni een workshop dag en op 2 juni de congresdag. Locatie is wederom het Okura Hotel in Amsterdam.
De Hashtag (voor de twitteraars onder ons) is: #wac2010
Workshop programma 1 juni
Op 1 juni wordt er voor een gelimiteerde groep bezoekers een 4 tal workshops gegeven:
- Ochtend: Workshop Google Analytics: Simone Rodewijk en Michel Samuelsz van Netprofiler leren je hoe je functionaliteiten zoals geavanceerde segmenten en aangepaste variabelen gebruikt om tot actiegerichte inzichten te komen.
- Ochtend: Complete web monitoring: Sean Power, schrijven van het O’ Reilly boek “Complete Web Monitoring” en Jeroen Tjepkema van Measure Works geven je in deze sessie een overzicht van ´non-traditional´ analytics platformen en leggen uit waarom ze er toe doen in de huidige wereld van online analytics.
- Middag: Conversie Optimalisatie workshop: Samen met de partners van Online Dialogue ga je in groepen de strijd aan in het bedenken van hypotheses en variaties voor de Van der Valk internet website (valk.com). De winnende variaties zullen daadwerkelijk worden getest op conversie effecten en deze inzichten worden gedeeld.
- Middag: Roadmap to online analytics success: Stéphane Hamel, bedenker van het Online Analytics Maturity Model, zal in samenwerking met Adversitement in deze workshop laten zien wat er aan organisatie zijde van het webanalytics spectrum nodig is om op basis van webdata daadwerkelijk het verschil te gaan maken.
Congres programma 2 juni
Het volledige programma van het congres vind je hier, hoe je kunt deelnemen aan een entree kaartverloting of korting kunt krijgen op entree lees je verderop in dit artikel. Wat krijg je onder andere te zien op het congres:
- Judah Phillips, directeur analytics bij Monster Worldwide, in Nederland bekend als Monsterboard.nl en voorheen directeur Web Analytics bij Reed Business. Hij geeft een presentatie over “The Evolution of Web Analytics: A Practitioner´s Perspective” waarin hij vertelt over analyse toen, nu en in de toekomst en hoe dit wordt uitgevoerd bij Monster.com
- Stéphane Hamel vertelt over zijn Online Analytics Maturity Model in een presentatie met de titel “Online optimization: mixing vision, intuition & data”
- Consultants Panel onder leiding van Reinout Wolfert namens webanalisten.nl zal er een paneldiscussie zijn waar stellingen van jullie als lezer wordt besproken door een groep bekende consultants uit het webanalyse vakgebied waaronder Frans Appels, Daniël Markus en ondergetekende.
- Parallelsessies bevatten praktijkcases van ABN AMRO (met webanalisten.nl blogger Evert Stobbe), Funda.nl (met webanalisten.nl blogger Aart Nicolai), en ING. Daarnaast zijn er insights sessie van Webtrends en Measure Works (met Sean Power) en is er een 90 minuten conversie optimalisatie site-clinic waar een Multidisciplinair conversie team namens Online Dialogue (met onder andere webanalisten.nl bloggers Aartjan van Erkel en Bart Schutz) live tips geeft voor verbetering van rendement van de websites die het publiek voorstelt.
- Marc Cornelissen is poolreiziger en vertelt een inspirerend verhaal over het belang van een gedegen voorbereiding, het meten van prestaties, voortdurend verbeteren, aanpassingsvermogen, innovatie en creativiteit.
- Vendor Panel onder leiding van Taco Potze van About Analytcs wordt op basis van de uitgevoerde enquête over de stand van zaken van Online Analytics in Nederland een discussie gevoerd door verschillende webanalytics pakket leveranciers zoals Nedstat, Unica en Webtrends. Waar gaat de markt zich naar toe bewegen de komende periode?
Heb je de About Analytics enquête waarvan de resultaten op het congres worden bekendgemaakt al ingevuld? 5 minuten werk: vul ‘m snel in! Je maakt dan ook kans op een gratis entreekaart voor het congres!
Verloting en kortingscode
Zoals je hebt kunnen lezen in het programma is er op de congresdag een consultants panel namens webanalisten.nl. Voor dit panel zijn we op zoek naar stellingen over Web Analytics en Conversie Optimalisatie die we daar kunnen bespreken. Als je zo’n club experts bij elkaar hebt: wat zou je dan willen weten of een mening over horen? Denk van privacy issues tot de toekomst van webanalytics pakketten of valkuilen bij rendement optimalisatie. Onder iedereen die onder dit artikel een stelling opschrijft verloten wij 2 entreekaarten voor het congres!
Wil je met korting een entreekaart kopen? Ga naar deze landingspagina en/of gebruik de kortingscode WACWEB. Dat levert je 100 euro korting op!
Reacties (34)