Op vrijdag 20 april organiseert MeasureCamp Amsterdam een workshop-dag. Of je nu verdieping wilt in een onderwerp waar je dagelijks al mee bezig bent of iets geheel nieuws wilt leren om nog beter te worden in je digitale vakgebied. De beste experts uit het werkveld delen hun kennis en jij kunt er voor een prikkie (€80) bij zijn. Mis het niet! In de ochtend zijn er 4 workshops en in de middag weer 4.
1. Datavisualisatie: Storytelling met data
Van 10.00 tot 13.00 uur
Johan de Groot werkt al velen jaren als freelance datavisualisatie specialist en digitaal analist bij verschillende bedrijven zoals VodafoneZiggo, RTL, Phillips, CZ en Robeco.
Deze workshop is ideaal voor analisten en marketeers (beginnend of ervaren) die zich bezig houden met het analyseren van data, het maken van rapportages en dashboards voor anderen en graag beter willen worden in de presentatie.
Leer waarom datavisualisatie werkt, hoe het werkt en hoe jij data op de meest effectieve manier kan presenteren en een verhaal kan vertellen. Vergroot de betrokkenheid van je klanten, je manager, je collega’s en laat de echte waarde van data zien. Na wat theorie en best practices ga je, in deze zeer interactieve sessie, voornamelijk aan de slag met de praktijk. Dus breng je eigen dashboard(s) mee! Je gaat naar huis met veel nieuwe inzichten, met veel zin om aan de slag te gaan en een beter dashboard.
2. Google Tag Manager Fundamentals
Van 10.00 tot 13.00 uur
Mike van Stroe is een freelance senior digital analyst en CRO consultant met een technische achtergrond als web developer.
Stefan Koning is een freelance senior digital analytics & CRO professional en geeft geregeld trainingen over specifieke tools zoals GTM.
Als je een goede basis wilt krijgen in Google Tag Manager (GTM) dan moet je deze ochtendworkshop zeker kiezen. Niet alleen interessant voor als je webanalist bent of wilt worden. Maar ook als online marketeer, conversie optimalisatie specialist, business analist, IT specialist etc. heb je deze skill tegenwoordig gewoon nodig en sta je een stuk sterker. Meten = weten.
Je krijgt een stevige introductie in datalayers, GTM en de interface. Je leert hoe de implementatie werkt, hoe je containers aanmaakt en tracking moet installeren. Aan het einde van de workshop kun je de tool implementeren en inzetten voor allerlei basis metingen op je website.
‘s Middags kun je meteen een verdiepingsslag maken. We hebben na de lunch namelijk een advanced GTM workshop op het programma staan.
3. Javascript coding voor analisten
Helaas is deze workshop al vol.
4. Google Analytics voor beginners
Van 10.00 tot 13.00 uur
Twan Lammers is webanalytics consultant bij OrangeValley. Hij werkt al jaren met o.a. Google Analytics voor een gevarieerde en grote groep klanten en trainingen geven is hem ook niet onbekend.
Google Analytics is een veelgebruikte analyticstool waar je kennis van moet hebben als je het wil maken in digital marketing. Deze workshop is dan ook ideaal voor studenten of net afgestudeerde. Maar ook voor bijvoorbeeld copywriters, (online) marketeers, UX’ers en designers. Kennis van analytics (de resultaten zien van jouw effort) is een absolute pré bij veel bedrijven en ontzettend leuk om te kunnen.
Je krijgt tijdens deze workshop een uitgebreide introductie van Google Analytics. Wat kun je er allemaal mee? Waar vind je wat? En hoe interpreteer je de data die je ziet? Je krijgt veel tips en trucs over hoe je de verschillende rapporten en minder bekende functies in Google Analytics effectief moet gebruiken.
Wil je op dezelfde dag nog meer weten over Google Analytics dan hebben we in de middag een advanced workshop staan die je kunt volgen.
1. R voor beginners
Van 14.00 tot 17.00 uur
Longhow Lam is een freelance data scientist en hij gebruikt R dagelijks voor veel datagerelateerde dingen. Hij geeft zo nu en dan ook R trainingen aan beginners.
In de loop der jaren is R uitgegroeid tot dé standaard data-analyse tool in data science. Als webanalist krijg je er ook steeds meer mee te maken want de meeste webanalytics tools zijn toch wat gehandicapt. De wat meer advanced berekeningen werken vaak weer net niet zoals jij dat wilt. Dan is er Excel, Tableau maar dus ook R. Ideaal voor analisten die een stapje verder willen gaan.
Tijdens deze workshop krijg je een goede basis mee. Je leert de tool kennen en je leert ermee te werken. We behandelen enkele populaire R-pakketten voor data-voorbereiding, datavisualisatie en machine learning.
2. Datagedreven testen, hoe doe je dat?
Van 14.00 tot 17.00 uur
Tom van den Berg werkt als analytics en optimalisatie specialist bij Online Dialogue. Met 5 jaar ervaring heeft hij al meer dan 200 experimenten voor verschillende bedrijven uitgevoerd.
Deze workshop is ideaal voor iedereen die met inzichten vanuit data ook daadwerkelijk verbeteringen op de website wil testen. Conversie optimalisatie specialisten, webanalisten, marketeers, eigenaren. Je weet wat A/B-testen is, je kent je weg in je analyticstool, je hebt al wat A/B-testen gemaakt, maar het komt nog niet echt van de grond. Er mist een strategie waardoor je conversies echt gaan groeien.
Deze workshop helpt je bij het ontwikkelen van een datagedreven test strategie. Hoeveel testen kun je doen en waar op je site? Hoe prioriteer je? Welke data helpt je bij het maken van hypotheses? Hoe zet je een goed experiment op en hoe analyseer je ‘m naderhand?
3. GTM advanced
Van 14.00 tot 17.00 uur
Mike van Stroe is een freelance senior digital analyst en CRO consultant met een technische achtergrond als web developer.
Stefan Koning is een freelance senior digital analytics & CRO professional en geeft geregeld trainingen over specifieke tools zoals GTM
Deze workshop is bedoeld voor webanalisten, e-commerce specialisten, optimalisatie specialisten, functioneel beheerders etc. die geavanceerde theoretische en praktische inzichten willen verkrijgen in Google Tag Manager. Je werkt al een tijdje met GTM en je hebt wat kennis over HTML, Javascript en het technische aspect van hoe websites gebouwd zijn.
Tijdens de workshop gaan we dieper in op de mogelijkheden van GTM. We bespreken de nieuwste mogelijkheden en functies, geavanceerde oplossingen en laten zien hoe je nog meer inzichten uit je data kunt halen. Neem vooral praktijk cases mee zodat we die kunnen bespreken en kunnen beantwoorden.
4. Advanced webanalytics
Van 14.00 tot 17.00 uur
Tije Vlam is Digital analytics consultant bij Traffic Builders. Hij zorgt ervoor dat zijn klanten en collega’s goede en begrijpbare data in handen krijgen.
Je bent zeker geen vreemde van Google Analytics. Je kent en begrijpt de basis rapporten die de tool je standaard geeft. Je kent je weg in dimensies en metrics. Je maakt gedegen rapportages. Maar je loopt af en toe vast. Je wilt er meer uithalen maar je weet niet precies hoe. Dan is het nu wel eens tijd voor een deepdive. Segmenteren als een pro, enhanced ecommerce, filters, troubleshooting etc. Neem vooral ook zelf vragen en problemen (dingen waar je tegen aan loopt) mee zodat we samen kunnen kijken of er antwoorden en oplossingen in Google Analytics te vinden zijn.
Aantal recensies van vorig jaar:
- Had a great workshop. Maybe some small practical things could have been arranged a bit better, like more powerpoints for the participants, but overall a great workshop.
- Leuke training. Veel hands on tips.
- The content of the workshop was awesome. The trainer kept it very flexible so it was adjusted to the audience. It was in fact a custom workshop and everything was explained well and he showed how to do it and how to set it up. Learned a lot.
- Het was veel maar super tof. En goed gebracht.
Praktische informatie
Het zijn 3 uur durende workshops in de Impacthub te Amsterdam. De ochtendsessies zijn van 10 tot 13 uur. De middagsessies zijn van 14 tot 17 uur. Als je voor 2 workshops gaat staat er lunch voor je klaar. Deze dag kan plaatsvinden door de vrijgevigheid van de trainers die hun tijd vrij maken om een steentje bij te dragen aan de community. We vragen hiernaast nog een kleine bijdrage per workshop om de locatie te kunnen betalen.
€80 per workshop
Reserveer je workshop ticket
Lees op de website van MeasureCamp meer informatie over de workshop-dag en de trainers.
Wil je nog iets weten, twitter je vraag naar @MeasureCampNL of email naar amsterdam@measurecamp.org
We hanteren kleine klassen (max 10-15 mensen) dus wacht niet te lang en reserveer nu je ticket