Google heeft een whitepaper uitgegeven waarin het haar visie beschrijft op real-time biedingen voor display advertenties en op welke wijze media-inkopers kunnen profiteren van deze techniek. In deze white paper lees je over de herkomst van Real-time biedingen en de positie de het nu inneemt binnen het advertentielandschap.
Google geeft inzicht in de (generieke) techniek achter Real-time bieden bestaande uit een ‘real-time bidding API’ en de ‘real-time bidder’ die drie essentiële vragen stelt bij elke beschikbare pagina impressie;
- wil je een advertentie tonen op deze plek?
- tegen welke prijs?
- met welke boodschap?
De ‘real-time bidder’ geeft je op deze manier de mogelijkheid automatisch te bieden op advertentieruimte op sites met de doelgroep die voor jou als organisatie het meest waardevol is en waarbij je de minst interessante plekken aan je voorbij laat gaan.
Een interessant achtergronddocument over deze techniek, die volgens Google ‘here to stay’ is. En natuurlijk ontbreekt in deze door Google gesponsorde Whitepaper het hoofdstuk ‘Real-time bidding met Google’ niet. Met hierin uitleg over real-time bieden binnen het Google Display Netwerk, Doubleclick ad exchange en InviteMedia.
Rapport downloaden »