- Sinds het informatietijdperk is gestart verzamelen we al veel data.
- Sinds commercieel internet een vlucht nam verzamelen we nog veel meer data.
- En sinds breedband en ook mobiel internet wijdverspreid is en we massaal sociale media applicaties gebruiken spreken we echt over Big Data binnen internet.
Van elk zogenaamd profiel is zeer veel gedrags en profielkenmerk informatie voorhanden en elk profiel is weer gekoppeld aan vele andere profielen. Dit is een hele stapel informatie en de kunde om hier inzichten uit te halen en te vertalen naar acties zal het verschil maken tussen bedrijf A en B nu en in de toekomst.
MGI en McKinsey’s Business Technology Office onderzochten de status van digitale data en documenteerden de significante waarde die potentieel kan worden ontsloten. In deze 146 pagina’s tellende zeer waardevolle gratis te downloaden PDF geven zij een overzicht van de huidige technieken en technologien voor het analyseren van Big Data. Daarnaast geven zij een overzicht van de kansen per domein en de gevolgen voor organisatie leidinggevenden en beleidsmakers.
Rapport downloaden »