Big Data is het nieuwe toverwoord op het gebied van online marketing analytics, ook al is het nog een term waarover niet iedereen het echt met elkaar eens is, over wat het nu precies inhoudt. De analisten van Deloitte proberen deze trend nu al naar een volgend niveau te tillen met een nieuw concept: Open Data.
Het idee achter Open Data is dat iedereen, partners en concurrenten, hun bevindingen met elkaar deelt om zo collectief een beter begrip te krijgen van ‘de bezoeker’. Zo verkrijg je niet alleen informatie uit Big Data over de bezoekers die je eigen website al heeft, maar vooral ook over alle bezoekers die je website niet heeft. Wat trekt een bezoeker aan, wat stoot een bezoeker af, en hoe kan je lering trekken uit fouten die anderen al eens voor je gemaakt hebben?
In hun eerste white paper zet Deloitte Analytics uiteen wat hun visie is voor Open Data. Wat voor mogelijkheden biedt Open Data voor online marketeers en wat zijn de gevaren en uitdagingen? Maar wat zij vooral willen delen, is wat het gebruik van open data voor de klantenrelatie kan betekenen op het gebied van service, klantenbinding en inspelen op de wensen van de klant.
Rapport downloaden »