Betrouwbare meetstandaarden voor mobiel webgebruik zijn de sleutel naar het uitbreiden van de marketing mogelijkheden op dit terrein. Vooral betrouwbare metingen over het doelgroepbereik zijn belangrijk en kunnen zorgen voor het aantrekken en vasthouden van advertentie uitgaven. Echter, de mogelijkheden van mobiele meetstandaarden zijn vooralsnog beperkt, zowel qua methodiek als qua techniek.
De groei van mobiele webgebruik en van de uitgaven aan mobiele advertenties vraagt om grondige metingen en betrouwbare methoden om het bezoekersgedrag goed te kunnen analyseren en de effectiviteit van advertenties vast te stellen.
Hoewel de internet branche nog de nodige uitdagingen aan moet gaan met betrekking tot het standaardiseren van mobile analytics, bieden de ontwikkelingen ook ontzettend veel kansen. Inzichten in het mobiele dataverkeer van gebruikers biedt een schat aan informatie en kan je veel inzichten geven in het gedrag van bezoekers. Hierop kunnen content, advertenties en verkoopkanalen worden aangepast.
Door het aanzwengelen van de discussie over het verbeteren van de meettechnieken hoopt het IAB webanalisten te inspireren en te stimuleren meer inzicht te krijgen in het complexe mobiele dataverkeer. Dit zodat uiteindelijk de hele cross-media kan profiteren van de opgedane kennis en die kan gebruiken in de toekomst.
Rapport downloaden »